❮❮ POJDI ENO STRAN NAZAJ
MURMUR : PROSTORI

PROSTOR XIII : Iztok Koren, Strunska glasbila & Tolkala

Prvotni prostor snemanja, v mirnem in naravnem okolju Prekmurja, se je zaradi tamkajšnjih gradbenih del premaknil, skorajda ironično, v drugo gradbišče - Krater, začasni produkcijski prostor, ki je vzniknil iz opuščene, kraterju podobne gradbene jame v bližini mestnega jedra Ljubljane. Na mestu nekdanje vojašnice je sedaj obdan s stanovanjsko-poslovno sosesko in dvoje gostoprometnih cest.

Je samonikli ekosistem, oaza sredi mesta, polna divjerastočega grmičevja, visokih dreves in kulturnega, družbenega in okoljskega ustvarjanja. Začasne, v prostor simbiotično umeščene mobilne hiške tvorijo miniaturno urbano vas s prostori za delavnice, čajnim paviljonom za oddih in lesenim zavetiščem za zavržene rastline, ki je postalo prizorišče za Iztokovo glasbo. Čeprav ni ponujalo prostorne ali bogate akustike, je zavetišče - s kratkimi, nepravilnimi odboji in resonancami v kombinacji z občasnim dežjem in reki podobnim oddaljenim urbanim vrvežom - pričaralo obisk kolibe v mali vasi, kjer lokalni mož za sebe in vaščane igra male glasbene motive in melodije, brez nuje po tehnični dovršenosti ali strogemu upoštevanju pravil.

Tako je v dveh deževnih poznozimskih dnevih nastal niz skladb, ki s svojimi ponavljajočimi vzorci in drobnimi melodičnimi motivi, vabi poslušalca, da odpre okno in v sobo spusti zunanje zvoke, naravne ali urbane, in si s tem ustvari lasten spoj glasbe in okolja.

cover

Iztok Koren je vsestranski glasbeni samouk, ki se je z začetkom tisočletja usmeril v med seboj skorajda nasprotujoče se glasbene projekte - od solističnih zasnov polnih praznine, do nasičenih hrupnih duetov in skupinskih etnofolk improvizacij. Navdihuje ga rojstna prekmurska mistika, trdovratnost čustev in neprestan ples med upanjem in ponavljanjem zgodovine.

Umetnost dojema kot medij, edinstven jezik, s pomočjo katerega se lažje sooča s čustvi, mislimi, svetom okoli sebe. Njegov glasbeni izraz, ki ga odlikujeta nenehen tok in gibanje, se najbolj občuti v solističnih izvedbah, kjer z raznoterimi strunskimi glasbili in tolkali skuša pričarati izmakljivo in neulovljivo celoto, ki jo je v njegovi glasbi možno zaslutiti zgolj preko namigov oziroma fragmentov.

Tako njegove melodične motive pogosto sestavljajo posamezni toni glasbil iz različnih koncev sveta - začetni ton prihaja iz Afrike, naslednji iz Mongolije, sledi mu akord iz gorovja Apalačev, motiv zaključi udarec na maroško činelo. S takšnimi zvočnimi fragmenti niza glasbene vzorce, ki ne lovijo tehnične ali idejne popolnosti, temveč poslušalca zazibajo predvsem v glasbeni tukaj in zdaj.

---

Poslušaj in nas podpri na naši uradni Bandcamp strani. Z nakupom plošče si zagotovite neomejen streaming, glasbo pa si v polni kvaliteti (lossless) formatu lahko shranite na računalnik.

Posneto: 18. & 29. februar 2024. Opuščeno gradbišče blizu mestnega centra. Ljubljana, Slovenija.
Snemanje in zvokovna obdelava: Jernej Babnik Romaniuk
Fotografije in oblikovanje: Jernej Babnik Romaniuk
Idejna zasnova in izdajatelj: Zavod Murmur
Zahvaljujemo se: Andrej Koruza, Gaja Mežnarič Osole, Janez Žumer, Maja & Ana Marija Žumer Frelih, Zavod Trajna / Produkcijski prostor Krater www.krater.si. Oblikovanje zvoka je izdatno potekalo na Ollo Audio S4X slušalkah www.olloaudio.com.
Izdajo je podprlo Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije. www.mk.gov.si

Več o albumu: uradna Bandcamp stran.
Kratek video: You Tube.

 
 
 
 
 
 ▲▲▲    ◀◀◀